Brunstiga ston!

 
Tänkte berätta om stona och deras egenskaper eller våra ston vi har i stallet.
 
Alla som har ston eller har haft, har väl varit med om när dom brunstar?
Vi har två ston i stallet Cajza och Fiffi. När Cajza är brunstig märker man inte
det på henne , hon kan vara lite sur och lyfta på svansen oftare men det är
inget jag tycker är störade. Men Fiffi hon är inte rolig när hon är brunstig!
 
Så här är det när Fiffi är brunstig blir hon inte sur utan det går inte att flytta på henne.
Hon står bara stilla och inte vill hon flytta på sig heller. Och när vi går till/från hagen
så kan hon bara stanna och inte gå! När jag skulle släppa tillbaka Cajza i hagen i går,
stod Fiffi och Sebbe i öppning. Sebbe flyttade på sig när jag motade honom med grinden.
Men Fiffi gjorde inte det! Hon stod kvar på samma platsen och vill inte flytta på sig.
Jag var nära på att ta handtaget på henne bara för att få en reaktion, men jag ville inte det.
 
Hur är era ston när dom är brunstiga? Kommentera gärna och berätta.
 
Ni har väl inte glömt frågestunden? Fortsätt at fråga :) http://licornez.blogg.se/2013/may/fragestund.html
 
 

Kommentarer
Postat av: Michelle Petersson

Donna är väldigt surig när hon är brunstig. Hon kan bara helt bestämma sig för att inte röra sig ur fläcken. Då lyssnar hon verkligen inte alls. Väldigt jobbigt...
;)

2013-05-24 @ 18:07:47
URL: http://michellepetersson.horseworld.se
Postat av: Fia-H E V O N E N S

Märkte faktiskt ingenting på min ponny Dream... Däremot på en häst jag tränade och tävlade lite, hon kunde bli väldigt bitchig i brunsten, haha! xD

// Fia -HEVONENS

2013-05-24 @ 21:49:19
URL: http://www.hevonens.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback