Om Alma

Alma heter jag, och det är jag som kommer att blogga här.
Jag är en glad och sprallig tjej som älskardjur, jag fyller 14 i sommar.
 Min familj och jag bor på en gård med ungefär 300 kossor/kalvar/tjurar, asså allt som allt.
Men ungefär 100 som mjölkar.
Förutom kossor så har vi 3 st hästar, 1 katt, 1 hund och 4 kaniner.
Som sagt ganska många djur, men det är bara roligt :D
 
Jag äger bara en häst i stallet och det är ju Cajza :)
Dom andra är min mammas och min fasters häst. som jag har tänkt att berätta om senare .....
Kanninerna är mina och min lillebrors, det är en mamma och 3 av hennes döttrar.
Med kanninerna så hade jag tänkt att jag skulle berätta om dom, men nu tycker jag det
blir lite mycket berättar grejs, så det får vänta.
 
Jag är bara en vanlig ryttare fast det lutar mer och mer åt hoppningen.
Så en hoppryttare men jag tycker det låter som en världs stjärna eller något ;)
Iallafall jag gillar att hoppa eller älskar det! Fast det räcker med 60, 70 cm :D
JAg och Cajza tränar hoppning varanan vecka, och vi ska nog börja i en grupp
på ridskolan, så vi börjar träna konstat eller vad man säger.
 
Förutom hoppningen gillar jag när det går fort men det ska vara kontrollerat, och
det är det för jag litar på Cajza. Jag gillar gymkanan också, vi har aldrig tränat
gymkanan men vi har gjort lite lekar hemma och det är roligt.
 
Bild på mig sommaren 2012, Gotland.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micaela

Jag vill till Gotland :( de va awesome ju <3

2013-04-04 @ 10:34:53
URL: http://Http://micaelarobertsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback