Molly

Molly
 
Hon var en liten envis shettis med ett gott hjärta,
jag kommer inte ihåg så mycket om henne
eftersom det var ett tag sen men
jag ska skirva så mycket jag kommer ihåg.
 
Hon kom ifrån min fasters kompis men eftersom hon hade tappat
häst intresset och desutom var för stor för henne så fikc jag
låna henne, från början hade vi henne som sällskap till mammas
då nuvarnade häst Jessica.
Men sen är jag blev lite större 6-8 år var jag nog,
red jag henne, jag tränade ponnyagilety med henne också.
 
En gång var jag med på en tävling för ponnyagilety, och
Molly hade lindor på sig, hon rullade sig hela tiden för att få
av lindorna, hon rullade sig hela tiden, nästan varje gång jag red.
 
När vi bodd på vårt förra ställe hade vi ett stall där, så när mamma
mocka, red jag i trädgårdenoch när mamma inte titta rullade hon sig
och jag trilla av naturligt vis, då reste hon isg upp igen och började äta istället
 
 
När vi flyttade hästarna till farmor och farfar (där vi bor nu) flyttade Molly till
några grannar som sällskapshäst vid det laget red jag på en annan shettis.
 
Jag tror det var nyårsdagen vi fick ta bort henne, 27 år gammal tror jag att hon var.
Hon slutade äta och var allmänt gammal.
 
Bad girl utan hjälm ;-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback